tisdag, mars 25, 2008

Skönhetstävling

Eftersom jag inte haft någon möjlighet att skriva på ett tag blir det delvis lite gamla nyheter, men likväl intressant hoppas jag. 15 mars var Minna, Stina och jag på en skönhetstävling som arrangerades av namibias tekniska universitet. Vi var ditbjudna av vår kamrat Hilma vars syster var en av arrangörerna. Eftersom jag aldrig tidigare varit på någon skönhetstävling visste jag inte riktigt vad jag hade att vänta. Det var dock ungefär som en fröken Sverige tävling bortsett från att det här även var manliga deltagare. Mellan de olika momenten stod olika lokala grupper för underhållningen. Hip hop är inte riktigt min stil, men jag måste erkänna att namibisk hip hop är något annat än den amerikanska som jag mer är van vid att höra. Ett viktigt inslag för de här grupperna är dansen och killarna kan verkligen dansa. Jag har filmat lite för att kunna visa vilket grymt fotarbete de har. Själva skönhetstävlingen var ganska tråkig, jag tycker inte om konceptet att tävla i skönhet. Momentet där deltagarna visade upp sina traditionella kläder var intressant även om övriga publiken mest uppskattade badkläderna. En tjej visade halva rumpan till den manliga publikens stora förtjusning.

Inga kommentarer: