onsdag, mars 12, 2008

Regn i Namibia

Det har i stort sett regnat varje dag sedan jag kom till Namibia. Det ar inte som hemma att det ar gratt, trist duggregn som ibland vaxlas med lite haftigare regn. Nar det regnar har da oser det verkligen ner. Ibland gar det inte ens att ga ut for att regnet ar sa haftigt. Att det regnar ar riktigt takigt eftersom det ganska radikalt begransar mina mojligheter. Att klaga skulle jag dock inte fa for mig att gora. Ok jag smagnaller givetvis, men har i Windhoek ar regnet i stort sett bara besvarande. Norra Namibia har dock deklarerats som katastrofomrade pga oversvamningarna som regnen orsakat dar. De senaste dagarna har man dessutom kunnat bekrafta att kolera har brutit ut i omradet. Samtidigt fortsatter regnen och an mer regn komma skall.

Mörka moln över UNAM

Inga kommentarer: