onsdag, februari 06, 2008

Persona non grata (nastan i alla fall!)

Nar jag landat i Namibia och skulle ta mig igenom passkontrollen var jag sedan forra gangen beredd pa att det kunde vara lite knoligt. Jag hade dock inte vantat mig det som skulle handa. Kvinnan i passkontrollen var inte nojd med mina biljetter eller vart jag skulle bo. Hon ansag att det sag ut som om jag hade for avsikt att bosatta mig i Namibia, vilket jag inte riktigt kan farsta eftersom jag hade en returbiljett. Hon menade ocksa att det inte var troligt att jag skulle bo pa UNAM och menade att min resa var misstankt. Efter en timme och tva tillkallade chefer slappte de dock antligen igenom mig. Det verkar dock som att sjalva orsaken till att jag slapptes igenom var det faktum att en av cheferna hade en syster som var gift med en svensk och bodde i Goteborg. Hon stallde fragor om Goteborg och verkade nojd med svaren. Hon ville dessutom att jag skulle halsa till familjen Gustavsson i Goteborg. Jag stannade dock inte ock forklarade storleken pa Goteborg och det faktum att jag bara reste fran flygplatsen och inte bodde i staden.

Nar jag antligen kommit igenom passkontrollen blev jag hamtad av en av UNAMs chaufforer och akte till universitetet. Lagenheten visade sig vara riktigt sunkig och smutsig. Daremot skall jag och tva andra svenska studenter flytta in i ett eget hus om en manad som haller pa och renoveras just nu. Vi kommer att ha egna sovrum, men dela kok, badrum och vardagsrum. Jag tror att det kommer att bli trevligt eftersom det ar lite ensamt som det ar just nu.

Igar traffade jag lararen som ansvarar for mig och fick veta att forelasningarna inte borjar forran 25 februari. Orsaken till detta ar att registreringen tar flera veckor att genomfora. Vi skall registreras pa mandag kl.09 och det beraknar ta tva dagar i ansprak.

Universitetsomradet

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, hujedamig vad jobbigt. Är du nu sääääker på att du inte ska bosätta dig i Namibai?